My Followers

April 23, 2010

L.O.V.E Is Just Another Word I Never Learn to Pronounce



L.O.V.E.... Actually what does it really means ??? 
As far as I concern, I think I've never been in love before...(tipulah kalau aku kata yang aku langsung tak teringin nak jatuh cinta)
Everybody needs to love & to be loved... But I personally, not that desperate...hihi
But lately, I always keep thinking about this....now, I'm 21 years-old & when I keep looking at my friend's status in Facebook, ader yg in a relationship, engaged & so on, 
sometimes makes me feel envy...
Honestly, I really want to feel that feeling... I want to experience it myself... where in certain situation, there is somebody that can comfort me, can lend his shoulder for me to cry on... A very special person who can accept me as who I am... A person that always be my side when I need ones & share my sorrow and happiness... Tapi, kenapa susah bagi aku nak cari lelaki yang betul2 berjaya mengetuk pintu hati ini ???
Adakah aku hanya perlu terus menanti & menanti ???
Aku pun ada impian dan cita-cita... Selain menjadi seorang insan yang berjaya dalam hidup, seorang anak yang bisa membahagiakan dan membuatkan kedua-dua ibu bapanya bangga dengan dirinya, aku juga mengimpikan kehadiran seorang insan yang bernama LELAKI yang juga bisa menjaga aku, memenuhi hati ku yang kekosongan.... Seboleh-bolehnya lelaki itu haruslah menjadi insan yang terakhir yang aku CINTA dalam hidup aku... because I believe that " Maybe he is not my first love, but hopefully he's the last one till the end of my life".


Sejujurnya, aku pernah suka (tapi bukan CINTA) pada seorang budak lelaki masa zaman persekolahan aku dulu... Selama 2 tahun aku memendam perasaan aku...Tapi, aku bahagia sebab aku sentiasa boleh jumpa dengan si dia di sekolah... And guess what ??? Whenever I'm talking with him, I can never look into his eyes... hubungan kami sangat baik and he's one of my close boy-friend... Wanna know why I never tell him my feeling ?? Firstly, aku tak nak wujudnya jurang dalam hubungan kami because I don't want to feel the awkwardness... Secondly,I just don't want to destroy our friendship & actually, aku sangat comfortable dengan keadaan pada masa itu...
Then after we graduated from high school, the feeling is totally gone... Langsung hilang sama sekali...
Pelik kan perasaan ni ?? Sometimes you can feel it, sometimes you don't... 
Mungkin Allah S.W.T belum menemukan aku dengan jodoh yang sesuai... Insyaallah, aku akan dipertemukan dengan jodoh yang baik suatu hari nanti... LELAKI yang bisa mencintai aku dengan setulus hati & menerima aku seadanya DAN aku juga BERJANJI akan mencintainya sepenuh hati aku....Amin

Hopefully love comes to me,
Syarini

6 comments:

Anonymous said...

aiya..u make me feel touch2 la dear..haha..
insyaAllah..u'll find him sumday sumwhere..keep ur faith k..=)

Nurul Syarini said...

oowwhhh...really ??? i didn't expect that... btw, thanks...
sumer yg sy tulis sumernyer jujur from da deep bottom of my heart...
& and i wrote what i feel...

Anonymous said...

yeah~~
waitin 4 d rite one needs patient...
even i'm still waitin 4 my one n only..
so letz pray 2gether...both u n I will meet him sumday... miahaha..=P

Nurul Syarini said...

yupsie...insyaallah...
pray for da best :D

Anonymous said...

I thank for the information, now I will know.

Anonymous said...

Rather quite good topic