My Followers

July 13, 2010

Persahabatan yang tidak bermakna

Hello semua,

Di saat aku menulis post baru ini, aku hampir-hampir menitiskan air mata. Aku sedih sangat tapi sedih yang tak terluah. Sebenarnya, aku sendiri tertanya-tanya pada diri sendiri kenapa aku sentiasa diperlakukan seperti ini. Aku sedaya upaya cuba nak puaskan hati orang supaya orang boleh terima diri aku seadanya. Tapi di pengakhirannya, aku sendiri yang terluka. Aku tak tahu kenapa setiap kali cuba merapatkan dan membuka ruang pada diri aku untuk mengenali orang lain, aku sendiri yang tersisih. Dan seperti biasa, orang hanya akan rapat dengan aku untuk mengambil kesempatan atas sesetengah perkara di mana mereka akan dapat manfaat daripada diri aku. Aku benci bila dipergunakan dan orang akan sentiasa mengkhianati aku. Tapi, mungkin ini takdir yang harus aku terima dan aku harus cekal kerana aku tidak akan mempunyai insan yang dipanggil KAWAN atau TEMAN yang betul-betul menghargai diri aku, menerima diri aku seadanya dan sanggup berada di sisi aku di saat aku susah dan senang... Memori ini aku akan ingat sampai bila-bila terutamanya masa aku berada di Tingkatan 5. Pada masa itulah aku sedar siapa kawan dan siapa lawan. Ramai orang akan jadi kawan kita apabila senang tapi di kala kita dalam kesukaran, teman memang susah nak dicari. Inilah kenyataan dan hakikat yang memang tidak dapat dinafikan lagi... Aku juga percaya pada hukum karma. Setiap perbuatan buruk, pasti akan dibalas. Mungkin sekarang bukan waktunya tapi di masa hadapan, hanya Allah yang menentukan. Pada masa itu, orang akan tahu langit tinggi atau rendah...

4 comments:

Naquiah Umairah said...

saba ye rini.. biasa la.. kalo kite nak puaskan ati org, sampai mati pon mesti ada yg akan angkat tangan kata tak puas ati.. why not sumtime we juz ignore all dat..? before puas kan ati orang, better kite puaskan hati sendiri..

kalo awk da rasa ape yg awak buat tu cukup elok n menyenangkan diri awk, juz go on je ngan cara tu.. org len blakang cite... kalo die betul respect awk, die akn adapt dgn cara awk.. kat situ baru kite ley ukur tahap mana die dlm ranking persahabatan awk..

biasa la dalam fwenship nie, kite selalu dikecewakan.. tapi bila kite pendam je, lama lama benda tu akan mengecewakan pihak sana pulak..

macam mana pon, segalanya akan berpusing balik.. sebab bumi kan bulat..

keselesaan n kepuasan diri should be in da 1st place okeh.. sebab lastly, kite tetap ditinggalkan sorang2.. terkapai2 sorg diri.. so better kite selesakan diri sendiri dulu..

Nurul Syarini said...

1st tyme org hantar komen pnjg2 camni...hahaha...
anyway, thanks naq...
sy tulis mende ni based on experience sy masa dulu2 & skrg pon ade sket2.
actually, sy benci sgt bile org wat sy cam tak wujud...dlm erti kata lain, cam tunggul kayu yg xde perasaan... tp, past is past...
sy pun da malas nk fikir psl hal ni...

atienalova said...

nape ni?
tetibe je sedey2 ceni?
sorry klu aku de sakitkn hati ko..
aku syg ko..

Nurul Syarini said...

xde lah,bkn sebab ko babe...
aku tetiba emo bila teringat memori mase form 5 dlu... tyme2 kne buli... ahaks :P
ntahla, kdg2 aku rase sejarah tu berulang kembali plak.. but just in different version...huhuhu
btw, i love u tooo !!!!