My Followers

August 3, 2010

They Don't Deserve to Live !

Assalammualaikum w.b.t.

Hello bloggers,
We meet again in this new post. Now I would like to share my opinion on HOT issue in our country. I just read about the news in The News Strait Times late in the evening at my college. I'm not going to talk about politics since I'm not kinda interested in politics. For your information, currently there is a debate over whether child rapist should be hanged. Bukit Gelugor member of parliament Karpal Singh is sticking to his guns that child rapists be sentenced to death. If you want to read more, click here .And you know what, for the first time I personally agree with him !!!

Sebenarnya, dengan sekadar hukuman penjara atau sebatan takkan memberi sebarang impak yang berkesan kepada pesalah. Tapi, yang menjadi trauma adalah mangsa rogol itu sendiri. Mereka akan mengalami trauma sehingga dewasa dan malah sepanjang hidup mereka. Menjadi insan yang hilang kehormatan diri, rasa rendah diri yang tinggi dan hilang kepercayaan kepada orang lain. I do agree that  RAPIST DON'T DESERVED TO LIVE !!!  
since they are inhumane & have mentally illness.

Sudah banyak kes-kes yang sudah dipertontonkan di media dan kebanyakannya tiada penyelesaian. Kes DIBUANG. Kes DITUTUP dan banyak lagi kerana tiada bukti yang kukuh. Sampai bila kita hanya mampu melihat tanpa bertindak ? Adakah sehingga ada ahli keluarga kita yang menjadi mangsa, baru kita akan membuka mata ? Pasti kita tak mahu mereka menjadi mangsa seperti arwah adik Nurul Huda atau Nurin Jazlin bukan? Yang menjadi mangsa rogol tanpa pembelaan sewajarnya. Sesungguhnya penjenayah-penjenayah rogol tidak layak menggunakan hak mereka sebagai manusia kerana mereka sendiri lebih teruk dari binatang !

No comments: