My Followers

March 22, 2011

Aku Tak Paham...& Cuba Bagi Aku Paham!

Assalammualaikum sahabat2 ku...

Rasenyer tengok dari tajuk post aku kali ini, korang mesti da boleh detect  gaya bahasa dan mood aku. 
Memang aku tak paham dgn sikap sesetengah orang ni & kalau korang paham, silalah bagi aku paham!
Bende ni dah lama ada dalam benak dan fikiran aku, cuma skrg baru nak spill it out. These are my situations;

1. Firstly, kalau aku pergi fakulti naik bas (which means aku tak lah nak berjalan kaki), kau ade masalah ke dgn tabiat aku tuh ? As far as I concern, I had never "menyusahkan" orang lain atau dgn kata lain, mintak ehsan dan belas simpati untuk naik bas tuh. Aku nak kayakan tokey bas Rapid, so ikut hati hempedu aku la. Even my parents never forbid me to use the public transport, so who the hell are you?!!

2.Yes, I admit I love to go to the cafe sebab aku "keropok freak". And SO WHAT! 
kat sini jugak aku nak mempersoalkan, kenapa orang bising, "Kau ni asyik pegi cafe jer". Lagi la aku HOT. Aku pegi cafe pon jadi satu masalah ker??? and once again, I never ask for your money!!!

3. Kes seterusnye, pasal aku basuh kain pakai mesin basuh yg kolej aku sediakan. Dah nama pon facility yang pihak universiti bagi utk student, mesti la aku nak pakai. Takkan nak biar buruk jer mesin tu tercangak kat ground floor tuh. Ok, bagi yg xtau FACILITY means KEMUDAHAN. 

Haih, why I've to deal with all this kind of people? Aku ni tak pernah kisah langsung ape yg kau nak buat dgn duit kau. Ni duit PTPTN da masuk, xde plak inisiatif aku tengok nak pegi beli buku rujukan ke hape. Padahal mende tu la yg penting dan tahu kepentingan buku tuh. Dulu duit lambat masuk, komplen sana sini xde duit la, hape la... Sekarang, duit dah ade taknak plak beli. Tapi ape yg aku buat dengan duit aku plak yg jadi masalah! Aku memang takde hal nak bagi pinjam buku aku tapi kalau orang tu ada duit, tp saje xnk beli, mmg kirim salam la jawab nyer..I don't mind at all if u would call me STINGY or what-so-ever :P




4 comments:

Syarina said...

agree wit u,sista...lantak lah duit kite kan...itupun jd masalah kt org...beli buku reference pun berkire,boleh blah la weh(utk org2 yg camtuh)..simpan terus duit PT tuh,jgn guna lgsg..byk mne org PT bg,byk tu la gak plg blek...beli henpon bleh plak...x membazir...~hakhakhak

Hussaini Mustafa said...

sabarrrr syarini sabar.
ingat kau cakap. ini dugaan nak final. heee... chill. ni aku ada ni. =)

Nurul Syarini said...

my twin: absolutely agree! xtahu mne prioriti..

Nurul Syarini said...

saini: mesti kau x penah rse kan when people bising2...ape yg kite wat, sume nk tnye and complain. buat salah, x wat pon salah.. serba tak kena kt mata org.