My Followers

June 14, 2011

Babies are always Adorable!

Assalammualaikum semua...


Entry kali ni nak cerita pasal baby. Walaupun aku ni belum kahwin tapi aku dah ada experience jaga budak atau lebih spesifik, BAYI. Sejak aku sekolah menengah lagi aku dah di'expose'kan cara-cara nak jaga baby. My very first experience is when Nadhirah, my cousin was born in 2001 and next is her brother Imad, born in 2007.  Aku excited jugak actually sebab tak pernah lagi jaga baby seblom ni. Ye lah, aku ni kira anak tunggal jugaklah walaupun aku dilahirkan sbgi kembar dan takde adik-beradik lain =) Ok, berbalik pada cite asal. Best tau jaga baby ni. Dieorang kecik sangat and SO ADORABLE. Bila aku bagi susu botol kat baby dan letak dekat pangkuan, ada satu perasaan halus yang tak dpt nak digambarkan. Lebih2 lagi kalau baby tu genggam jari kite. Tangan baby dah la kecik. Memang sangat2 comel. Bayangkan masa jaga dua beradik, aku dgn kembar, bergilir-gilir bangun tgh2 malam setiap 2 jam utk buat susu. Sampai kadang2 aku bergaduh ngan Syarina sapa nak buat susu. Ye lah, ngantuk kot nak kene bangun tgh2 mlm. Yang paling best time nak mandi baby. Air mandi kena make sure tak terlalu panas atau sejuk. Kirenye kena suam2 kuku la. Pastu, nak pakaikan pampers, baju lagi.. Yang paling aku suka time nak sapu minyak Yuyi cap limau kat perut dan kaki baby takut kene kembung. Suka cium baby yg ada bau minyak ni sbb die wangi. Part paling mencabar diri bile baby "tuuuuttt". Baunya, Tuhan je la yg tahu. Hehehehe ;P Ape2 pon ini mmg good experience for me and it is so PRICELESS and INDESCRIBABLE. Pengetahuan dan ilmu ni mmg takkan dapat kat sekolah atau universiti melainkan bila dah jadi seorang ibu nanti. Almost all my close friends know about them walaupun dieorang tak pernah jumpa. Sebabnya aku selalu cerita pasal budak dua orang ni. Nak tau ape nama panggilan budak2 ni utk aku dgn kembar? Dieorang panggil KAKAK DUA. Mesti korang rasa kelakar kan? Hehehehe. Gambar Nadhirah masa kecik xleh nk upload sbb zaman tu aku xde kamera digital & handphone camera lagi. Nak scan gambar leceh la plak...huhuhuhu. Kat bawah ni gambar Nadhirah dan Imad.

Comel tak saya ?

Saya baru belajar berjalan masa ni..

Orang pakai laptop, saya pun nak jugak ;P

Pakai tudung umi

kat Putrajaya





p/s: I wish Nadhirah and Imad will stop growing. I want them always be my BABY...sob3


2 comments:

atienalova said...

I wish Nadhirah and Imad will stop growing. I want them always be my BABY...sob3

how sweet..someday they'll be reading this,and realize how lucky they are to be loved by both of u.. =)

Nurul Syarini said...

they wont read this..hahahaha :P
btw one fact that I know is, I'd never love my other cousins like I loved them..