My Followers

June 27, 2011

Entri tak bertajuk

 Assalammualaikum w.b.t.


Merujuk pada entry aku yg lepas, Thank you, aku nak bagitau yang sebenarnya ia berkaitan dgn result final aku. Alhamdulillah, I passed all the subjects and I think I'm ready to start my new semester in September and I just can't wait!!! Gembiranya aku, hanya Allah jer yang tahu. Memang tak dapat nak diungkapkan. Even though my result was not so good and not so bad but still, I'm proud with my results and most important, I've made my parents happy with the news. Actually I was damn worried about my PHYSICS because I'm not good in that subject. For your information, it was the "KILLER PAPER" for the last semester. Walaupun aku hanya dapat C+, tapi aku tetap bersyukur sebab aku dah tak payah jumpa subjek ni lagi in the future. Pheewwhhhh XD
Maka dengan ini aku isytiharkan, tamatlah tahun pertama untuk program ijazah. Got 3 more years to go before finishing my degree and it's a long way to go dudes. So I wanna enjoy it till I can =)
Actually, macam-macam aku dah rancang untuk semester baru nanti. One of my plan is to go on holiday with my good buddies. So, aku dah mula menyimpan duit untuk percutian aku nanti. Lokasinya dah ada, cuma tak tahu tarikh jer lagi. Dan inilah salah satu sebab aku kerja supaya boleh support belanja nanti. Jadi, tak payah la aku nak mintak dengan Abah & Mama. Bagus kan aku? kihkihkih

Since I've worked for almost a month, I think I prefer to STUDY rather than WORKING! Truthfully, I'm not enjoying my-so-called-working-experience. Aku rasa macam dah takde "LIFE" sejak mula kerja nih. Masuk petang balik malam. Keje pagi pun still balik malam. Habis kerja, trus balik rumah. You know what I mean, 'aite? It's true when people said that we should enjoy our student's life to the maximum because when we start to work, we're starting to lose the FREEDOM. We are bounded with the ethics, law and so on. Jumpa orang yang mulut jahat dan busuk hati yang selalu menjaja hal keburukan orang lain. Ini sangat-sangat tidak menyeronokkan. So, I've been thinking to resign from my current job and maybe next month would be the last month. Cukuplah rasanya pengalaman kerja yang aku dapat untuk tempoh 2 bulan nanti. Buat masa ni, biarlah aku enjoy masa muda aku untuk study & menghargai orang2 di sekeliling aku sebaik-baiknya sebab peluang ni hanya datang sekali dalam seumur hidup.


p/s : Fokus : Masa belajar, belajar. Masa kerja, kerja. Ada FAHAM? =)

No comments: