My Followers

May 31, 2010

Kematian...Tak Semestinya Menginsafkan

Assalammualaikum....

It seems like my blog has been so dusty...lama tak sentuh mende alah ni...bukan tak nak update tp just lack of ideas to write about... Tiba-tiba baru hari ini mencurah-curah idea nak memuntahkan segala isi dalam kepala ni...
Merujuk pada tajuk entry, aku malas nak menyimpang jauh...Just let me go straight to the point,ok ?
Aku ada seorang kawan ni... Not even a close friend to me... A few months ago, her father had passed away... I'm not sure the cause of the death but I think it's a sudden death... I feel very sympathy to the loss of her beloved father as she is the eldest child in her family... Because it's quite hard for her to be responsible to her family at young age... Biasanya bila berlaku kematian dalam famili, orang akan mula berfikir untuk berubah kepada yg lebih baik... Regardless in terms of attitude, mentally, physically or the appearance... Tapi, bila aku tengok pada kawan aku yang seorang ni or should I called her A ( not real name), macam tak berapa nak nampak perubahan atau menginsafi apa yang berlaku...Actually, dia ni jenis yang clubbing... At first, aku pun tak tahu... Just dengar-dengar cerita saja dekat FB...Aku pun sebenarnya agak shock masa aku ter"lihat" gambar dia kat club malam tu... I'm not sure when the picture was taken... Dalam gambar tu, dia bergambar dengan seorang kawan yg sedang pegang botol arak jenama Carlsberg dan meja itu pun dipenuhi dengan botol2 arak dari jenama yang sama....nasib baik kawan dia tu non-Muslim.,takde la rasa nak terkejut zombi...Aku tak tahu whether si A ni minum ke tidak...hopefully, tidak la... huhu
Then kadang-kadang bila aku buka page dia dekat FB, ada juga kawan2 si A ni pergi ajak dia pergi clubbing lagi and dia apa lagi, mesti la setuju kan... Rupa-rupanya, memang ramai gak boys yang tahu yang si A jenis yang suka lepak dekat night club... Tapi, apa-apa pun aku tahu yang aku memang tak berhak nak interfere dalam hidup dia atau apa yang dia nak buat... I just wanted to share and express my opinion... Not more than that...Aku tahu aku tak sempurna tapi kita perlu tahu yang kesempurnaan boleh dicari... Aku juga tidak  selitkan apa-apa hadis kerana aku juga tidak tinggi ilmu agamanya tapi aku tidaklah terlalu jahil nak membezakan antara yang baik dan buruk... Alhamdulillah, tak pernah lagi terlintas lagi di hati & fikiranku nak pergi berpeleseran macam tu... Because from my point of view,  night club, pub or whatever we called it is, are the main cause of evil predominates among youth... pil khayal, seks luar nikah or drug abuse semuanya bermula di tempat-tempat yang dinyatakan di atas... Harap-harap kita semua dijauhkan daripada semua perkara yang negatif... Amin

4 comments:

Anonymous said...

hurmm..
kesedaran tu kn pntg..
alpa dgn dugaan dunia..
sama2 la kite doakn die agar berubah n at d same time kite reflect balik mende tu kt kite..
=)

Anonymous said...

i know this person. hee.
same thinking we have here kawan!
may ALLAH bless.
:')

Nurul Syarini said...

zahirah...btol2
sy harap sy pon boleh berubah juga :D

Nurul Syarini said...

akma...kantoi2...
huhu... jgn mrh yer kwn...