My Followers

May 4, 2011

Aku Bukan Peminta Sedekah...

Assalammualaikum...

Pernah tak u all pinjamkan barang u all kat kawan2 or sape2 la, but then dieorang liat sangat nak pulangkan balik? Itu lah masalah yang aku hadapi sekarang. Mungkin sesetengah orang anggap bende remeh-temeh camni pun nak heboh2.. Tapi, masalah nyer orang2 camni la yg tak tau yg aku beli barang tu pakai duit. Bukan kutip & guna daun2 kering yang berguguran ke tanah tu dan duit tu tak jatuh saje2 dari langit yer, kawan2. It needs effort, ya! Aku sanggup kumpul duit dengan kembar aku untuk beli bende tuh. But then, people just take it for granted! Si peminjam ni plak macam takde respons. Aku message kt FB pon x berbalas. Sebelum ni kata "on the way" sekarang "by the way at the highway" pon xde lagi! At least, give me some response and don't act like "tunggul kayu". For your information,
I'M NOT A BEGGAR!!!! 
My parents didn't send me to university untuk meminta-minta macam ni. Ingat aku suka ke nak buat camni?? Tapi, orang macam ni la yang suka provoke aku. Nak tahu lama tak lama orang ni pinjam barang aku ?? Aku boleh cakap duration nyer start drpd orang baru mengandung sampai la dah bersalin. Cuba la korang kira. Mesti tau kan simple math macam ni. Aku sempat pegang bende tuh dlm tempoh 2-3 bulan jer. Based on my experience if the borrower keeps the thing that being borrowed for a quite some time, there must be something wrong somewhere. Mungkin barang aku tu die da rosakkan atau dia suka-suki bagi pinjam barang aku kat orang lain macam barang tu dia yang punyer. I don't know and this is just my assumptions. Kalau tak, kenapa mesti simpan barang aku lama-lama?? Just please, pulangkan balik barang yang anda pinjam and the problem is solved. And if you have manners, if the thing you borrowed from me is broken or you lost it, please replace it or at least pay me back the exact amount. Please act like a mature adult and take responsible for what you've done. Don't make me lose my respect on you!

No comments: