My Followers

May 18, 2011

Kenapa bila dgn GF/BF,.... tapi bila dgn Parents,... (Part 2)

Kenapa bila dgn GF/BF, cakap punyer lah lembut. Berbisik-bisik. Ibarat lembut gigi dari lidah. Boleh jer terima walaupun mende tu menyusahkan diri sendiri. Demi cinta la katekan *yuckie & eeuuuwwww
tapi bila dgn Parents, boleh membentak-bentak kalau kene suruh wat pape keje. Padahal suh lipat kain, basuh kete jer. Bukan suh pegi bendang ke hape.

Kenapa bila dgn GF/BF, orang sanggup buat ape saje demi menggembirakan hati couple. Beli hadiah macam2. Teddy bear, cincin, handphone baru. Kirenye, segala kemahuan dituruti. Alaa, macam lagu P.Ramlee tuh, "Berkoban apa saja, Harta mahupun nyawa". Takkan tak penah dengar...huhuhuhu
tapi bila dgn Parents, nak kirim duit belanja 50 hengget sebulan pun berkira. Serba-serbi tak cukup. Macam mana nak cukup kalau blanja duit macam air mengalir.

Kenapa bila dgn GF/BF, orang dengan senang2 jer mengalirkan air mata. Senang cakap, murah sangat dengan air mata. Bukan setakat gf, bf pun tangkap leleh. Kawan2 aku yang couple cakap, adat orang orang bercinta mmg camtuh, wajib menangis. Hanya orang yg tak penah bercinta macam aku jer tak tau mende2 camni. Asal gadoh jer menangis. Asal menangis jer gadoh. Aku selalu terpikir, berbaloi ker perempuan menangis disebabkan seorang lelaki yg belum tentu lgi akan jadi teman sehidup semati ?
tapi bila dgn Parents, jarang sgt dengar orang menangis pasal mak ayah ini. Takde pon kawan2 aku cakap, "Aku memang selalu menangis sebab parents aku". Duhhhh

Kenapa bila dgn GF/BF, mereka ini sgtlah mengutamakan couple2 dieorang. Ape yang gf,bf cakap semuanyer benar, melainkan yang benar2 saja. Ajak pergi clubbing, pergi. Couple ajak wat ringan2, buat. Lupe sume batas pergaulan. BF suh jangan pakai tudung, cabut. Amik gambar tak sah kalu tak laga2 pipi. Romantis la katekan (=.=')
tapi bila dgn Parents, orang sanggup ketepikan parents as their priority. Nasihat mak ayah ibarat masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Satu habuk kuman pon tak melekat dalam kepala. Menda2 yang dilarang tu la semakin curious nak buat!

Inilah realiti yg aku da tengok melalui pengalaman kawan-kawan. Ada kenalan aku yang aku ingat dieorang ye ye aww jer kekal sampai ke jinjang pelamin, rupa2 nya putus jugak di tengah jalan. Padahal lama giler da couple dan bercinta bagai nak rak. Ibarat peribahasa Melayu, "Ku sangkakan panas sampai ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari". *Ewwah2, bersastera pulak aku hari ni* Tapi bila da break up, mula la delete akaun FB, gambar2 habis sume remove. Pastu bile da jumpe pengganti yg baru, upload plak gambar BF baru. Then, bile clash & remove balik "gamba2 kenangan". The rotations keep on going just like the planets rotate in their orbits. Aku respect la orang camni sebab korang rajin upload, delete & upload balik *salute2

No comments: